Medisch centrum de Meren

Nieuws over psychiatrie

 

 

Archive for februari, 2016

Wat is het mentale dieetplan eigenlijk?

Wat is het mentale dieetplan?

Snel maar toch prettig gewicht verliezen. Dat is waar het mentale dieetplan voor staat. Het plan komt oorspronkelijk uit Engeland maar is nu ook in Nederland een echte hit. Omdat het al zoveel mensen wereldwijd gelukt is om door middel van dit plan af te vallen, is de populariteit van dit plan gigantisch.

Het mentale dieetplan is geschreven door Katja Callens. Het plan is uit twee delen opgebouwd, de lichamelijke richtlijnen in de vorm van een eiwitrijk dieet en de mentale ondersteuning van het dieet. Deze mentale ondersteuning wordt door middel van psychologisch ondersteunende NLP oefeningen gedaan. De langdurige ondersteuning via de e-mail en de diverse e-book download mogelijkheden waar in uitgelegd wordt hoe het dieet werkt en welke stappen gevolgd moeten worden dragen hier verder aan bij. Door deze ondersteuning blijven mensen die het dieet volgen vaak gemotiveerd en kunnen zij dit dieet succesvol afsluiten. Het is een vernuftige methode om snel af te vallen. Het complete dieetprogramma omvat de volgende onderdelen;

  • Het mentale dieetplan
  • Intensieve e-mail ondersteuning
  • Een receptboek met veel lekkere recepten
  • Een turbo afslankplan
  • Oefeningen die je helpen gemotiveerd te blijven en op zwakkere momenten de drijfveer zijn gezond te blijven eten

Mijn ervaringen met het Mentale Dieetplan

Wat dit dieet voor mij interessant maakt, is het feit dat deelnemers dit dieet thuis vanaf de bank kunnen volgen. Begeleiding gaat via de e-mail en het dieetplan is in het E-Book te vinden. De motiverende teksten en begeleiding van Katja zorgt ervoor dat je niet in je oude gewoontes terug valt. Daarom valt ook bijna 80% of meer in de eerste 10 weken 5 of meer kilo af. Dat zijn vrij ongebruikelijke getallen voor een dieet. Het succes zit hem echt in het variƫren van de maaltijden en de verspreiding hiervan. Je geeft je lichaam op deze manier veel meer tijd om de vetten te verbranden waardoor je minder vetten vast houdt.

Het dieetplan zorgt er niet voor dat jij je hele maaltijden moet veranderen, maar voert slechts enkele aanpassingen door. In principe moet je 5 tot 6 maaltijden per dag gaan eten. Je mag telkens keuzes maken uit bepaalde vastgestelde groepen voedsel. Het is belangrijk dat je hier continu water bij blijft drinken. Op sommige dagen worden alleen voedselgroepen voorgesteld om je metabolisme te motiveren waardoor je nog sneller vet gaat verbranden. Koolhydraten, suikers en vetten zijn op die dagen niet toegestaan. De oefeningen helpen je hier gefaseerd doorheen.

Het mentale dieetplan zorgt ervoor dat je met een glimlach af kan vallen. De soorten voedsel die gegeten mogen worden zijn onder andere;

  • Vlees
  • Kwark
  • Melk
  • Groentes
  • Zuivel
  • Vis
  • Eieren
  • Kaas

Sidebar3 : Please add some widgets here.